Jak schudnąć?

Dzisiaj będzie dobry dzień
Uśmiechnij się  do nas :)

17

Zmień swoją sylwetkę
z naszą pomocą!
Polecamy stronę: Dieta Dukana
Zebrane informacje, przepisy, wskazówki na temat najpopularniejszej diety: Diety białkowej dr. Dukana.

Czy zielona herbata jest pomocna w odchudzaniu?

Najwięcej herbaty na co dzień wypijają mieszkańcy Dalekiego Wschodu – być może właśnie dlatego średnia długość życia w Japonii wynosi ponad 83 lata! Liczne badania potwierdzają: zielona herbata ma niebagatelny wpływ na nasze zdrowie, figurę i urodę. Zaparz ją już teraz!

belly

Zielona herbata – jakie ma właściwości?

Zielona herbata powstaje tylko ze świeżo zebranych młodych listków krzewu herbacianego. Dzięki temu zielona herbata zawiera sporo polifenoli, garbników oraz innych elementów, które świetnie wpływają na nasz organizm. Od lat wiadomo, że poprawia ona krążenie, obniża poziom złego cholesterolu, wzmacnia kości. Zapobiega wzdęciom, jednak przede wszystkim wspiera procesy trawienne.

W jaki sposób zielona herbata pomaga w odchudzaniu?

Zielona herbata nie jest środkiem odchudzającym i bezpośrednio nas nie odchudza – wspiera jednak liczne procesy w naszym organizmie, a w efekcie ułatwia zrzucanie zbędnych kilogramów. Warto wiedzieć, że od samego picia herbaty (czy to zielonej, czy białej, czy czerwonej) się nie chudnie… Dopiero połączenie działania herbaty z ćwiczeniami i dietą przyniesie efekty - za to będą one niesamowite!

Dzięki zielonej herbacie przyspieszy nasz metabolizm, szybciej pozbędziemy się z organizmu nadmiaru wody i toksyn. Popijanie naparu zmniejsza też wchłanianie tłuszczu z pożywienia. Dlatego też zieloną herbatę warto zaparzyć sobie przed posiłkiem.

Jak parzyć zieloną herbatę?

Zieloną herbatę zalewamy wodą  o temperaturze od 60 do 90 stopni - każdy rodzaj lubi inny stopień ciepła. Żeby więc wyciągnąć z herbaty wszystko co najlepsze, warto zapytać sprzedawcę o odpowiednią temperaturę. Uwaga - nigdy nie zaparzamy zielonej herbaty wrzątkiem!

Zieloną herbatę najlepiej zaparzać miękką wodą, a bardzo rozdrobnione liście zaparzamy krócej niż te mniej (lub wcale) rozdrobnione. Czas parzenia zielonej herbaty różni się nie tylko w zależności od jej gatunku, stopnia rozdrobnienia, oraz twardości wody, ale też... efektu, który chcemy osiągnąć.

Im dłużej będziemy zaparzać zieloną herbatę, tym bardziej relaksujący napar otrzymamy. Jeżeli chcesz orzeźwiającego i pobudzającego napoju – wystarczą 3-4 minuty parzenia. Zieloną herbatę możemy parzyć dwu- lub trzykrotnie; co ciekawe, prawdziwi smakosze wylewają pierwszy napar!

---

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat zielonej herbaty? Interesujące Cię informacje na pewno znajdziesz na www.herbata.info!