Jak schudnąć?

Dzisiaj będzie dobry dzień
Uśmiechnij się  do nas :)

06

Zmień swoją sylwetkę
z naszą pomocą!
Polecamy stronę: Dieta Dukana
Zebrane informacje, przepisy, wskazówki na temat najpopularniejszej diety: Diety białkowej dr. Dukana.

Dieta baletnicy

Dieta jednoskładnikowa

Jednoskładnikowe diety – mimo iż nie zawsze smaczne – cieszą się sporym powodzeniem wśród chcących zrzucić zbędne kilogramy osób. Jest to spowodowane głównie obietnicami trwałego, skutecznego i szybkiego pozbycia się nadmiaru tłuszczu z naszego ciała. Jednym z tego typu programów odchudzających jest tak zwana dieta baletnicy.

Dieta baletnicy – informacje ogólne

Baletnica (tancerka) to ktoś, kto kojarzy nam się z lekkością, zwinnością i wiotkością. Nic więc dziwnego, że odkąd dieta baletnicy pojawiła się na liście skutecznych programów dietetycznych, szybko zyskała ogromne zainteresowanie. Któż bowiem nie chciałby wyglądać i czuć się właśnie jak tytułowa baletnica... Zanim jednak będziemy mogli cieszyć się naszą nową sylwetką, musimy wiedzieć od czego zacząć i jak przeprowadza się taką dietę.

Najważniejsze co musimy wiedzieć to fakt, że dieta baletnicy to program dla wymagających ale i zdeterminowanych. Jest ona bowiem szalenie restrykcyjna. Ogranicza się bowiem do spożywania tylko jednego rodzaju składnika przez 1 do 2 dni. Dieta trwa 10 dni a jej efekty są zaskakująco pozytywne. Autorzy diety gwarantują w tym czasie ubytek wagi w granicach 10-12 kilogramów (!) Informują nas również – w co dość trudno uwierzyć - że słynny efekt jo-jo nie dotyczy tej diety...

Dieta baletnicy – jadłospis

Dieta baletnicy może przyjąć jedną z dwóch postaci:

Dieta baletnicy – wariant I
1, 2 dzień – woda i/lub kawa bez cukru (może być z mlekiem beztłuszczowym);
3,4 dzień – ser biały: odtłuszczony, wiejski, homogenizowany, naturalny, jogurt naturalny;
5,6 dzień – ziemniaki w mundurkach;
7,8 dzień – tylko białe gotowane chude mięso;
9,10 dzień – warzywa zielone: sałata, ogórek, brokuły.

Dieta baletnicy – wariant II
Każdego dnia spożywamy tylko jeden z wymienionych poniżej 10-ciu produktów niskokalorycznych:
1. Migdały – zmniejszają uczucie głodu oraz zapotrzebowanie na słodycze (cukier);
2. Jajka – zmniejszają łaknienie;
3. Mleko – najlepsze niskotłuszczowe: usprawnia metabolizm i przyswajanie wapnia przez ustrój;
4. Szparagi – ułatwiają zarządzanie gospodarką wodną organizmu;
5. Sałata – pomaga pozbyć się nadmiaru wody i tłuszczu, dostarcza ważnych i niezbędnych witamin;
6. seler – działanie takie samo jak sałaty;
7. chude mięso – dostarczyciel białka niezbędnego do budowy mięśni; pomaga skuteczniej stracić tkankę tłuszczową;
8. jabłko – dostarczyciel błonnika oraz pomocnik w spalaniu nadmiaru tkanki tłuszczowej;
9. woda – przyspiesza metabolizm, zmniejsza łaknienie;
10. grejpfrut – cytrus pomagający w spalaniu tkanki tłuszczowej jednocześnie dostarczyciel energii.

Przyglądając się obu tym wariantom diety baletnicy, trudno wyobrazić sobie skuteczniejsze odchudzanie. Produkty które są w niej używane „prowokują” nasz metabolizm do wydajniejszej pracy. Tym samym szybciej pozbywamy się nadmiaru tkanki tłuszczowej. Poza tym oczyszczamy również nas organizm z toksyn, które również powodują przyrost wagi i odpowiadają za jej wysokość.

To niechciane „jo-jo”

Efektu jo-jo możemy uniknąć, kiedy po skończonej diecie „nie rzucimy się” nagle na jedzenie pochłaniając jego ogromne ilości. Wystarczy, że będziemy jeść często ale w malutkich porcjach. I rzecz najważniejsza: ruch fizyczny. Jest on wskazany zarówno w trakcie trwania diety, jak i po jej zakończeniu.

Zamiast podsumowania

Przez większość osób skuteczne odchudzanie jest równoznaczne z restrykcyjnymi dietami. Najczęściej są to diety jednoskładnikowe, które oferują w trakcie ich trwania super-efekty widoczne już po kilku dniach. Niestety te same jednoskładnikowe diety mogą szkodzić naszemu zdrowiu. Dlatego też zanim sięgniemy po tego typu rozwiązanie, powinniśmy skonsultować tą decyzję z naszym lekarzem lub dietetykiem. Trzeba bowiem pamiętać, że nie wszystkie diety odchudzające są tak samo skuteczne i bezpieczne dla każdego kto po nie sięgnie. Niewłaściwie zastosowana dieta może skutkować: omdleniami, nagłym zasłabnięciem, niższą wydajnością w pracy czy problemami z koncentracją a także zaburzeniem prawidłowej pracy żołądka.

julka 27.03.2014 11:03
nie stosujcie tej diety spędziłam przez nią 6 miesięcy w szpitalu
mała 17.03.2014 18:18
Stosowałam w tamtym roku. Na wariancie II schudłam 4,5 kg.
Marysiu, w moim przypadku tak było - od tej diety zaczęła się moja przygoda z anoreksją.
Marysia:) 06.03.2014 18:28
Czy przez tą diete nie popadne w anorekcje?
Nadia 31.01.2014 22:27
Sandra,jeżeli stosujesz tą dietę to chyba wiesz,że ciągle musisz pić dużo wody ! Przecież musimy ją dostarczać organizmowi :) Pozdrawiam :*
Miśka 19.01.2014 21:14
czy na pewno nie ma po tym efektu jo-jo? Boję się, że dieta nic nie da, a ja waże 45kg i mam 165cm, więc nwm, czy zaryzykować. Jak myślicie?
Gosia 16.01.2014 11:15
Witam wszystkich!wczoraj zaczęłam diete baletnicy,waga wyjściowa 67,7.dzisiaj rano weszłam na wage i 65,8:))) nie jest tak źle piję wode i kawe.postaram sie informować na biezaco jak mi idzie.trzymajcie kciuki!:)
Sylwia 02.01.2014 16:22
Hejo. Ja dopiero kończę 1 dzień. Nie jest źle jak się pije dużo wody. Za kilka dni napiszę jak efekty. :) Po tej diecie planuję przejść na kopenhasko-motylkową, żeby zmniejszyć ryzyko efektu jo-jo. Waga początkowa: 67 kg (162 cm wzrostu). Ogólnie chcę dojść do 56 kg (to moja waga optymalna wg kalkulatorów). Mam 21 lat.
emilka 14.12.2013 22:05
czyli w pierwsze 2 dni (woda) moge do tego dodac cos z 2 wariantu ? ;)
Robertowawa 28.11.2013 17:24
Mam 41 lat, jestem męszczezną i ważyłem 88,7 kg jak zaczynałem dietę.
Dziś jest dzień czwarty, wieczór, czyli jem serki - waga obecna 83,6 kg. do końca diety bedzie 80 kg mam nadzieję.
A te pierwsze dwa dni wcale nie są takie niedoprzejścia :)
jakaja 23.11.2013 10:59
czy podczas tych 10dni tylko jednego dnia mogę przyjmować płyny? przecież się odwodnię.

Dodaj komentarz

Imię
Email
Komentarz
Weryfikacja: