Jak schudnąć?

Dzisiaj będzie dobry dzień
Uśmiechnij się  do nas :)

03

Zmień swoją sylwetkę
z naszą pomocą!
Polecamy stronę: Dieta Dukana
Zebrane informacje, przepisy, wskazówki na temat najpopularniejszej diety: Diety białkowej dr. Dukana.

Dieta baletnicy

Dieta jednoskładnikowa

Jednoskładnikowe diety – mimo iż nie zawsze smaczne – cieszą się sporym powodzeniem wśród chcących zrzucić zbędne kilogramy osób. Jest to spowodowane głównie obietnicami trwałego, skutecznego i szybkiego pozbycia się nadmiaru tłuszczu z naszego ciała. Jednym z tego typu programów odchudzających jest tak zwana dieta baletnicy.

Dieta baletnicy – informacje ogólne

Baletnica (tancerka) to ktoś, kto kojarzy nam się z lekkością, zwinnością i wiotkością. Nic więc dziwnego, że odkąd dieta baletnicy pojawiła się na liście skutecznych programów dietetycznych, szybko zyskała ogromne zainteresowanie. Któż bowiem nie chciałby wyglądać i czuć się właśnie jak tytułowa baletnica... Zanim jednak będziemy mogli cieszyć się naszą nową sylwetką, musimy wiedzieć od czego zacząć i jak przeprowadza się taką dietę.

Najważniejsze co musimy wiedzieć to fakt, że dieta baletnicy to program dla wymagających ale i zdeterminowanych. Jest ona bowiem szalenie restrykcyjna. Ogranicza się bowiem do spożywania tylko jednego rodzaju składnika przez 1 do 2 dni. Dieta trwa 10 dni a jej efekty są zaskakująco pozytywne. Autorzy diety gwarantują w tym czasie ubytek wagi w granicach 10-12 kilogramów (!) Informują nas również – w co dość trudno uwierzyć - że słynny efekt jo-jo nie dotyczy tej diety...

Dieta baletnicy – jadłospis

Dieta baletnicy może przyjąć jedną z dwóch postaci:

Dieta baletnicy – wariant I
1, 2 dzień – woda i/lub kawa bez cukru (może być z mlekiem beztłuszczowym);
3,4 dzień – ser biały: odtłuszczony, wiejski, homogenizowany, naturalny, jogurt naturalny;
5,6 dzień – ziemniaki w mundurkach;
7,8 dzień – tylko białe gotowane chude mięso;
9,10 dzień – warzywa zielone: sałata, ogórek, brokuły.

Dieta baletnicy – wariant II
Każdego dnia spożywamy tylko jeden z wymienionych poniżej 10-ciu produktów niskokalorycznych:
1. Migdały – zmniejszają uczucie głodu oraz zapotrzebowanie na słodycze (cukier);
2. Jajka – zmniejszają łaknienie;
3. Mleko – najlepsze niskotłuszczowe: usprawnia metabolizm i przyswajanie wapnia przez ustrój;
4. Szparagi – ułatwiają zarządzanie gospodarką wodną organizmu;
5. Sałata – pomaga pozbyć się nadmiaru wody i tłuszczu, dostarcza ważnych i niezbędnych witamin;
6. seler – działanie takie samo jak sałaty;
7. chude mięso – dostarczyciel białka niezbędnego do budowy mięśni; pomaga skuteczniej stracić tkankę tłuszczową;
8. jabłko – dostarczyciel błonnika oraz pomocnik w spalaniu nadmiaru tkanki tłuszczowej;
9. woda – przyspiesza metabolizm, zmniejsza łaknienie;
10. grejpfrut – cytrus pomagający w spalaniu tkanki tłuszczowej jednocześnie dostarczyciel energii.

Przyglądając się obu tym wariantom diety baletnicy, trudno wyobrazić sobie skuteczniejsze odchudzanie. Produkty które są w niej używane „prowokują” nasz metabolizm do wydajniejszej pracy. Tym samym szybciej pozbywamy się nadmiaru tkanki tłuszczowej. Poza tym oczyszczamy również nas organizm z toksyn, które również powodują przyrost wagi i odpowiadają za jej wysokość.

To niechciane „jo-jo”

Efektu jo-jo możemy uniknąć, kiedy po skończonej diecie „nie rzucimy się” nagle na jedzenie pochłaniając jego ogromne ilości. Wystarczy, że będziemy jeść często ale w malutkich porcjach. I rzecz najważniejsza: ruch fizyczny. Jest on wskazany zarówno w trakcie trwania diety, jak i po jej zakończeniu.

Zamiast podsumowania

Przez większość osób skuteczne odchudzanie jest równoznaczne z restrykcyjnymi dietami. Najczęściej są to diety jednoskładnikowe, które oferują w trakcie ich trwania super-efekty widoczne już po kilku dniach. Niestety te same jednoskładnikowe diety mogą szkodzić naszemu zdrowiu. Dlatego też zanim sięgniemy po tego typu rozwiązanie, powinniśmy skonsultować tą decyzję z naszym lekarzem lub dietetykiem. Trzeba bowiem pamiętać, że nie wszystkie diety odchudzające są tak samo skuteczne i bezpieczne dla każdego kto po nie sięgnie. Niewłaściwie zastosowana dieta może skutkować: omdleniami, nagłym zasłabnięciem, niższą wydajnością w pracy czy problemami z koncentracją a także zaburzeniem prawidłowej pracy żołądka.

Aga :) 22.04.2014 16:58
Od jutra (teraz już na serio:D ) próbuje tej diety, co z tego wyjdzie zobaczymy.
Moja waga wyjściowa - 90 kg :/
Mój cel po diecie - max. 83 kg
W trakcie będę informować o efektach.
Trzymajcie kciuki.
I życzę również Wam wytrwałości Kochani. Trzymajcie się ciepło.
;)
Macie może jakieś swoje ulubione zestawy ćwiczeń ?
Inga 20.04.2014 0:34
Jutro zaczynam diete! Przyznam szczerze, ze dlugo zajelo mi podjecie decyzji czy aby napewno dobrze postepuje, ale stwierdzilam, ze mam na tyle silna wole, ze sobie poradze. Udowodnie sama sobie, ze moge i bede z siebie dumna! Dziewczyny, bierzemy sie za siebie! Pozdrawim!
julka 27.03.2014 11:03
nie stosujcie tej diety spędziłam przez nią 6 miesięcy w szpitalu
mała 17.03.2014 18:18
Stosowałam w tamtym roku. Na wariancie II schudłam 4,5 kg.
Marysiu, w moim przypadku tak było - od tej diety zaczęła się moja przygoda z anoreksją.
Marysia:) 06.03.2014 18:28
Czy przez tą diete nie popadne w anorekcje?
Nadia 31.01.2014 22:27
Sandra,jeżeli stosujesz tą dietę to chyba wiesz,że ciągle musisz pić dużo wody ! Przecież musimy ją dostarczać organizmowi :) Pozdrawiam :*
Miśka 19.01.2014 21:14
czy na pewno nie ma po tym efektu jo-jo? Boję się, że dieta nic nie da, a ja waże 45kg i mam 165cm, więc nwm, czy zaryzykować. Jak myślicie?
Gosia 16.01.2014 11:15
Witam wszystkich!wczoraj zaczęłam diete baletnicy,waga wyjściowa 67,7.dzisiaj rano weszłam na wage i 65,8:))) nie jest tak źle piję wode i kawe.postaram sie informować na biezaco jak mi idzie.trzymajcie kciuki!:)
Sylwia 02.01.2014 16:22
Hejo. Ja dopiero kończę 1 dzień. Nie jest źle jak się pije dużo wody. Za kilka dni napiszę jak efekty. :) Po tej diecie planuję przejść na kopenhasko-motylkową, żeby zmniejszyć ryzyko efektu jo-jo. Waga początkowa: 67 kg (162 cm wzrostu). Ogólnie chcę dojść do 56 kg (to moja waga optymalna wg kalkulatorów). Mam 21 lat.
emilka 14.12.2013 22:05
czyli w pierwsze 2 dni (woda) moge do tego dodac cos z 2 wariantu ? ;)

Dodaj komentarz

Imię
Email
Komentarz
Weryfikacja: